1. شما به صورت مهمان به انجمن وارد شده ايد , براي نمايش همه قسمت هاي انجمن محدوديت نمايش خواهيد داشت!
    برای دسترسی کامل شما باید ثبت نام کنید. ثبت نام رایگان است و فقط چند دقیقه طول می کشد.
    اگر شما عضو انجمن هستید از اینجا وارد شوید

    بستن اطلاعیه
بستن اطلاعیه
برای اطلاع از آخرین اخبار سایت و انجمن کانال تلگرام بازی تک را دنبال کنید , برای عضویت اینجا کلیک کنید.

فیلم و سریال فیلم room

شروع موضوع توسط amirhero007 ‏11/2/18 در انجمن سال 2000 تا امروز

  1. amirhero007

    amirhero007 تازه وارد

    تاریخ عضویت:
    ‏11/3/16
    ارسال ها:
    35
    تشکر شده:
    3
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    داستان فیلم: داستان از جایی شروع می‌شود که مردی به نامِ «نیک پیر»، دختری هفده ساله را در خیابان می‌دزدد و در کلبه‌ی کوچکِ حیاطِ پشتیِ خانه‌اش زندانی می‌کند و هرشب به مدتِ هفت سال موردِ آزار و اذیت قرار می‌دهد. دختر که «جوی» نام دارد، در سالِ دومِ حضورش در این کلبه‌ی وحشت، پسری به نامِ «جک» به دنیا می‌آورد. مادر امیدوارانه انتظار می‌کشد تا «جک»، پنج ساله شود و با همکاریِ او، از این جهنمِ لعنتی فرار کند. همین اتفاق هم می‌افتد و در تولدِ پنج سالگیِ «جک»، آن‌ها با نقشه‌ای که می‌چینند، موفق می‌شوند از دستِ «نیک پیر» فرار کنند و به لطفِ پلیس و دکترهای بیمارستان، به آغوشِ گرمِ خانه و خانواده‌شان بازگردند.
    • کارگردان: لنی ابراهامسون
    • نویسنده: اما داناهیو
    • موزیک متن: استفان رنیکس
    • فیلمبرداری: دنی کوهن
    • بازیگران: جیکوب ترمبلی،بری لارسون،جوان آلن

    در سال 2008 مردی اترشی دختری 19 سالی را برای 24 سال در زیر زمین خانه ای خودش حبس کرد و در این مدت او را مورد ازاد جنسی قرار میداد و صاحب 6 بچه شد .

    درسال 2012 اما داناهیو با نوشتن کتابی درباره همین حادثه توانست به موفقیت های بین المللی برسد.

    مثل بیشتر داستان های مادر و فرزندی که درباره 2 شخص است این فیلم هم به اینگونه است که بری لارسون نقش جوی و جیکوب ترمبلی نقش جک را بازی میکند.

    دراین فیلم جوی و پسرش (جک) در یک چهار دیواری ترسناکی زندانی شده اند که انجا هم فرزندش را بدنیا اورد و مردی به اسم نیک پیر انها را انجا زندانی کرده است.

    فیلم بردار فیلم واقعا فیلم را گونه ای که جک میبیند فیلمبرداری کرده یعنی ان اتاق کوچک را بزرگ مثل دنیایی جک نشان داده است از اقیانوس مخزن توالت که دران یک کاغذ قایقی شناور است و پناهگاهی که کمد اتاق خواب است.

    به گونه ای خاصی جوی زندگی تلخ و دشوارش را برای جک مثل یک زندگی رویایی ساخته.

    از نظر جک ، این یک اتاق است و بیرون آن فضایی بیرونی وجود دارد و سپس تمام سیارات تلویزیونی و در آخر بهشت است که با لحنی شیرین و دوست داشتی گفته است.

    فیلم به ۲ قسمت تبدیل میشود ابتدا زندگی در ان اتاق جهنمی و سپس زندگی بیرون از اتاق.


    ژانر : ترسناک

    داستان اتاق ترسناک است.

    مگر ترس و وحشت فقط با دیدن ناگهانی زامبی و دکوپاژ ترسناکی که وجود دارد بوجود می اید .

    مگر ترس و وحشت فقط با دیدن یک دیوانه سادیسمی است که چاقو بر دست دارد و دنبال کشتن ادم ها هست.

    برای یک لحظه تصور کنید شما را ربوده باشند و به اتاقی ببرند و کسی هم نمیداند شما کجا هستید و هرشب مورد ازار جنسی قرار بگیرید در ان لحظه چه حسی دارید که حتی جیغ هم بزنید کسی صدایی شما را نمیشنود.

    کدام ترستاک تر است؟ هرشب به مدت 7 سال مورد ازار جنسی قرار بگیرید و زجر کشت شوید و یا در انی از لحظه بمیرید؟

    سکانس فرار جک
    فقط داشتن موسیقی متن زیبا و پشت وانت بودن در خیابان نیست که هیجان این سکانس را ایجاد میکند در واقع تلاش جک برای فرار است که به شخصی در خارج از ان اتاق برسد و نامه ای که مادرش به او داده است به ان شخص بدهد و زمانی که جک از وانت میپرد تازه شروع هیجان واقعی این سکانس است و اسلوموشن هایی که به وجود می اید تپش قلب انسان را افزایش میدهد که باعث هیجان میشود.
    حتی دوست نداری یک لحظه از این سکانس را از دست بدی.

    آزادی
    همان طور که بعداً معلوم میشود جک بهتر از مادرش میتواند با «آزادی» کنار بيايد. مادر از خاطرات گذشته مغموم و از ترديدها خسته است. اما اينها را میبينيم، منتها از نگاه جک. در نيمه اول فيلم، مادر شخصيت اصلی درام است. با اين حال، در دنيای بيرون، هر چه جک بيشتر مستقل میشود، نقش مادر در زندگیاش کمرنگتر میشود. او به يک نقش مکمل تبديل میشود. سخت بودن بيش از حد شرايط بيانگر حقيقتی است که حتی در خانوادههای معمولی نيز رخ میدهد: گذشتن از کنار مسائل برای والدين هميشه سختتر است تا برای کودکان. نمیخواهم بگويم که رابطه جک با مادرش نزديک نيست يا اين که او مادرش را دوست ندارد، بلکه موضوع اين است که جک به اندازه مادر روی اين رابطه خفه کننده حساب نکرده است. او میتواند فراموش کند، هر چند با دشواری؛ اما مادر نمی تواند. اين ديناميک فريبندهای است و کارگردان لنی آبراهامسون آن را با مهارت زيادی عرضه میکند.

    ایراد فیلم:

    فیلم در یک سوم پایانی فیلم دچار سکته میشود و ملاقات جوی با مادرش نیاز به یک بار دراماتیک قوی داشت اما این بخش خوب از اب در نیامد.

    جوی و جک که در ان اتاق مبحوس شدن خیلی راحت پس از ازاد شدن با مردم اطرافشان ارتباط برقرار میکنند در حالی که این خلاف واقعیت است.


    فیلم اتاق در هفتاد و سومین مراسم گلدن گلوب در دو رشته بهترین بازیگر نقش اول درام برای بری لارسون و بهترین فیلمنامه نامزد بود که جایزه اول را بدست آورد. در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار فیلم در چهار رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی نامزد دریافت جایزه اسکار بود امادر نهایت موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای بری لارسون شد.

    فیلم اتاق از نظر کاربران سایت بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها یکی از ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما محسوب می‌شود.

    نمره فیلم:8/10







     
    آخرین ویرایش: ‏12/2/18

کاربرانی که این تاپیک را مشاهده کرده اند (تعداد: 1)

  1. amirhero007